fbpx

ČLÁNKY

43% LGBT+ lidí se v roce 2019 cítilo být diskriminováno, to však představuje značný nárůst oproti minulým obdobím. Evropská komise tak v čele s eurokomisařkou pro rovnost Helenou Dalii představila vůbec poprvé v historii strategii, která bude bojovat proti diskriminaci LGBT+ lidí v Evropské Unii. Skrze legislativní změny a finanční pomoc by tak plán měl vytvářet inkluzivní a tolerantní společnost, zajistit rovnost před zákonem pro duhové rodiny napříč členskými státy a dotknout by se měl i zpřísnění pravidel u projevů diskriminace.

I během pandemie máme dobré zprávy. Letošní Mezipatra probíhají on-line! Všem nám určitě chybí atmosféra filmového festivalu, nespornou výhodou ale je, že letos si můžeme pustit z kteréhokoliv koutu České republiky nejen filmy, ale i celý doprovodný program! Potěší i ceny vstupenek, které jsou oproti kinu výrazně nižší. Co z letošního nabitého programu doporučujeme? 

Téma genderově citlivého vyjadřování rezonuje jazykovou i queer komunitou. O jeho radikální podobě, jazyce, který se vyjadřování genderu snaží vyhnout úplně, jsem mluvil s Ade. Ade studuje jazyky a byl jedním z hostů diskuse o Ne/binární češtině, která proběhla v rámci letošního festivalu Prague Pride.

Ačkoliv se to jeví jako neuvěřitelné, není to tak úplně dávno, co byla homosexuální nebo bisexuální orientace považována za duševní poruchu. Stejně jako se možná budou jednou generace našich vnoučat divit, že kdysi nemohly gay a lesbické páry uzavírat registrované partnerství, natož manželství, tak i my si dnes už nedovedeme představit, že by nás někdo mohl chtít léčit. 

CO DĚLÁME

AKCE

VZDĚLÁVÁNÍ

CO DĚLÁME

POMOC

VYJEDNÁVÁNÍ

KDO JSME

SLEDUJTE NÁS

NAKUPUJTE

FAKTURAČNÍ ÚDAJE

Prague Pride z. s. 

Rybná 716/24 
110 00 Praha 1 
Česká republika

IČO 22842730 

Zápis ve spolkovém rejstříku: Městský soud v Praze, oddíl L, vložka 22311

SOCIÁLNÍ SÍTĚ

© Copyright 2021 Prague Pride z. s. All Rights Reserved.

VYHLEDAT

Image

Na tomto webu používáme soubory cookie, abychom mohli zajistit jeho plnou funkčnost, analyzovat návštěvnost a případně přizpůsobit vhodně obsah a reklamu konkrétním uživatelům. Veškeré takto získané informace zpracováváme v souladu s dokumentem Prohlášení o ochraně osobních údajů.