fbpx

WORKSHOPY PRO ZAMĚSTNAVATELE

Podle nejnovějšího průzkumu žije v Česku 11,5 % žen a 6,7 % mužů, kteří nejsou heterosexuální. Je tedy velmi pravděpodobné, že se většinová populace dříve nebo později s někým takovým potká. Bude to člen rodiny, známý, nebo kolega či kolegyně na pracovišti. 

Přes polovinu LGBT Čechů a Češek přitom v práci skrývá svou sexuální orientaci nebo genderovou identitu. Skrývání nebo polopravdy o tom, kde a s kým tráví víkendy, jsou psychicky náročné a limitují zaměstnance při práci. 

Proto spolek Prague Pride nabízí zaměstnavatelům interaktivní workshopy. Jejich prostřednictvím pomáháme managementu i pracovním týmům hledat cesty, jak může firma podpořit své LGBT zaměstnance v sebepřijetí a coming outu, přispět k příjemnějšímu pracovnímu prostředí a lepším pracovním výkonům celého týmu.

Vybírat můžete z těchto možností:

1/ Základní workshop – prezenční 

  • Délka: 4 hodiny 
  • Místo konání: u vás ve firmě
  • Cena: od 20 000 Kč

2/ Zkrácený workshop – prezenční

  • Délka: 2 hodiny 
  • Místo konání: u vás ve firmě
  • Cena: od 15 000 Kč

3/ Online webinář  

  • Délka: 2 hodiny 
  • Místo konání: online, na vaší platformě 
  • Cena: od 12 000 Kč

Pro signatáře Memoranda Pride Business Forum nabízíme slevy: 50 % pro Premium Members, 15 % pro Regular Members  

 

Kapacita workshopů

Ideální je skupina do 30 lidí, která poskytuje komfortní prostor pro dotazy a interakci. Poradíme si ale i s teambuildingem pro 60 lidí nebo workshop začleníme do oběda pro zaměstnance. Domluvíme se.

 

Co bude obsahem? 

Naše workshopy jsou jako lego - poskládejte si akci z připravených bloků anebo společně vymyslíme program přesně na míru pro vás. 

How many genders are there?  / LGBT identity: Co se skrývá za jednotlivými písmeny?

Interaktivní přednáška o tom, co všechno z nás dělá v očích ostatních muže a ženy. Jaký je rozdíl mezi pohlavím, genderem, sexualitou a identitou? Účastníci*ice společné přemýšlí o tom, co je mužské a ženské, feminní a maskulinní a co je možné nalézt mezi těmito póly. 

 

Délka: 45 min

Forma: prezenčne nebo online

Velikost skupiny: ideálně 25-30 účastníků*ic, možno upravit do přednáškové formy pro větší publikum

Cílová skupina: zaměstnanci*kyně na kterékoliv pozici

Cíle:

  • Lépe porozumět konceptu genderu a jeho jednotlivým složkám
  • Vnímat gender a jeho jednotlivé složky jako škálu, nikoliv binární polaritu
  • Podpořit empatii s lidmi s minoritní genderovou identitou 

History of the Present  / Duhové kořeny současnosti

Zábavný interaktivní kvíz představí vývoj pohledu společnosti na sexuální a genderové minority. Zasazení do historického kontextu pomáhá pochopení situace LGBT menšiny v dnešní době. 

 

Délka: 45 min

Forma: prezenčne nebo online

Velikost skupiny: ideálně 25-30 účastníků*ic, možno upravit do přednáškové formy pro větší publikum

Cílová skupina: zaměstnanci*kyně na kterékoliv pozici

Cíle:

  • Seznámit se s vývojem přístupu k LGBT lidem v průběhu historie
  • Lépe rozumět emancipačnímu procesu LGBT osob a jejich požadavkům na zrovnoprávnění

Walking in LGBT shoes / V kůži LGBT lidí

Citlivé hraní rolí pomůže zažít pocity člověka s minoritní sexuální orientací nebo genderovou identitou. Aktivita pomáhá rozvíjet empatii a pochopení toho, že LGBT lidé se i v dnešní době zaobírají tématy nebo situacemi, které hetero lidé příliš neznají. V případě zájmu je možné aktivitu uzavřít společným brainstormingem na téma utváření přátelského pracovního prostředí pro všechny. 

 

Délka: 90 min

Forma: pouze prezenčne

Velikost skupiny: ideálně 25-30 účastníků*ic

Cílová skupina: zaměstnanci na kterékoliv pozici

Cíle: 

  • Vžít se víc do „kůže“ LGBT lidí a podpořit tak empatii s lidmi s minoritní sexuální orientací nebo gender identitou 
  • Seznámit se s příběhy LGBT lidí a situacemi, které řeší v běžném životě i na pracovišti
  • Lépe chápat, co ovlivňuje chování a míru otevřenosti LGBT člověka na pracovišti a přemýšlet o možnostech, jak LGBT kolegům*yním pomoci být víc v pohodě

What would an ally do? / Co by udělal spojenec?

Interaktivní diskuze nad situacemi ze života LGBT+ lidí pomůže zažít pocity člověka s minoritní sexuální orientací nebo genderovou identitou. Aktivita pomáhá rozvíjet empatii a pochopení toho, jaký je život ve světě, kde je ceněna heterosexualita a veškeré "odchylky" jsou více či méně znevažovány. Účastníci*ice na vlastní kůži zažijí i “jemnější” projevy nepřijetí, se kterými se LGBT+ lidé i v dnešní době setkávají. Aktivitu uzavřeme společným brainstormingem na téma utváření přátelského pracovního prostředí pro všechny. 

 

Délka: 120 min

Forma: prezenčne nebo online

Velikost skupiny: ideálně 25-30 účastníků*ic

Cílová skupina: zaměstnanci*kyně na kterékoliv pozici

Cíle: 

  • Lépe chápat projevy tzv. mikroagrese a vnímat nástrahy “heteronormativního světa” 
  • Seznámit se s příběhy LGBT lidí a situacemi, které řeší v běžném životě i na pracovišti
  • Společně přemýšlet o možnostech, jak LGBT kolegům*yním pomoci být víc v pohodě

All our coming outs / Všechny naše coming outy

Na interaktivním workshopu o coming outu se účastníci dozvědí, že coming out není jedna životní událost, nepřetržitý proces. Facilitátoři představí řadu situací, které mohou, ale nemusí být formou coming-outu, a účastníci diskutují o svých vlastních zkušenostech. Může se člověk vyoutovat jako heterosexuál? V čem je coming out specifický pro trans a nebinární osoby? A co se skrývá za oblíbeným výrokem “Nezajímá mě tvoje sexualita, pokud mi ji nestrkáš do obličeje”? Facilitátoři přitom sdílejí své osobní příběhy a vytvářejí atmosféru, v níž se o ně dělí všichni ostatní bez ohledu na svou identitu.

 

Délka: 90 – 120 min

Forma: prezenčne nebo online

Velikost skupiny: ideálně 25-30 účastníků*ic

Cílová skupina: zaměstnanci*kyně na kterékoliv pozici

Cíle:

  • Porozumět zkušenosti LGBT+ lidí
  • Uvědomit si dostupné nástroje pro budování bezpečného a inkluzivního pracovního prostředí

Reference

 

„Moc díky za uspořádání vynikajícího workshopu. Díky lektorům, způsobu vedení i materiálům se podařilo LGBT téma přiblížit našim zaměstnancům. Kolegové se dozvěděli spoustu nových věcí a akce se jim velmi líbila. Doufám, že to bylo oboustranné!“ 

Ashton Muller, společnost Footshop 

LGBT ZAMĚSTNANCI V PRÁCI

51 % LGBT Čechů a Češek skrývá svou sexuální orientaci nebo genderovou identitu na pracovišti

47 % LGBT mladých po vstupu do prvního zaměstnání začne opět skrývat svou identitu

79 % se v práci nevyoutuje kvůli obavám z reakcí kolegů

75 % má obavy ze zhoršení vztahů na pracovišti

54 % se obává ohrožení možnosti kariérního postupu

11 % bylo na pracovišti diskriminováno nebo šikanováno kvůli své LGBT identitě

KONTAKT

Tereza Kadlecová (Pelechová)

koordinátorka
 

CO DĚLÁME

PROJEKTY

VZDĚLÁVÁNÍ

CO DĚLÁME

POMOC

VYJEDNÁVÁNÍ

KDO JSME

SLEDUJTE NÁS

FAKTURAČNÍ ÚDAJE

Prague Pride z. s. 

Rybná 716/24 
110 00 Praha 1 
Česká republika

IČO 22842730 

Zápis ve spolkovém rejstříku: Městský soud v Praze, oddíl L, vložka 22311

SOCIÁLNÍ SÍTĚ

© Copyright 2023 Prague Pride z. s. All Rights Reserved.

VYHLEDAT

Image
×
Předvolby uživatele cookies
Používáme soubory cookie, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud používání souborů cookie odmítnete, nemusí tyto webové stránky fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout všechny
Essential
Tyto soubory cookie jsou potřebné pro správné fungování webových stránek. Nelze je zakázat.
Site - User session
OK
Analytics
Nástroje používané k analýze dat pro měření efektivity webových stránek a pochopení jejich fungování.
Google Analytics
OK
Odmítnout
Marketing
Soubor technik, které mají za předmět obchodní strategii a zejména průzkum trhu.
Google
OK
Odmítnout
Facebook
OK
Odmítnout
Functional
Nástroje používané k tomu, abyste měli k dispozici více funkcí při navigaci na webových stránkách, může jít například o sdílení na sociálních sítích.
Hotjar
OK
Odmítnout